Osteouutiset 1.2020 erikoisnumero aiheena koronavirusepidemia

Kategoria: Ajankohtaista, Osteouutiset, Tiedotteet, Uutiset | 0

Koronavirusinfektio (Covid-19) on sata vuotta sitten raivonneen Espanjantauti-epidemian jälkeen seuraava maailman laajuinen hyvin vaarallinen epidemia (=pandemia). Koska virus on uusi eikä ihmisillä ole sille minkäänlaista vastustuskykyä, se on levinnnyt nopeasti ja leviää edelleen kaikkialle maapallollamme. Virus aiheuttaa osalle ihmisiä vaikean … Näytä kokonaan

Osteoporoosin omahoito-opas

Kategoria: Ajankohtaista, Esitteet, Uutiset | 0

Osteoporoosin omahoito-opas on tällä hetkellä paras opas niin oma-aloitteeseen kuin myös ohjattuun osteoporoosin ehkäisyyn ja hoitoon. Osteoporoosin omahoitosopas on myös paras opas osteoporoosin omatoimiseen hoitoon silloin kun luun tiheys on alentunut, mutta ei vielä murtuma-asteella eikä murtumia ole vielä ilmaantunut. … Näytä kokonaan

Koronavirus uhka kesän opinto- ja virkistyspäivien järjestämiselle

Kategoria: Ajankohtaista, Tiedotteet, Uutiset | 0

Kautta maapallon levinnyt ja leviävä koronavirusepidemia on täysin uuden viruksen aiheuttama tartuntatauti. Virus voi aiheuttaa sairastuneelle hyvinkin vakavan sairauden, joka voi olla kohtalokas. Koska ihmisellä ei ole luonnostaan vastustuskykyä uudelle virukselle, se leviää kaikkialle maapallolle liki kulovalkean tavoin. Koska uuden … Näytä kokonaan

Omahoito-opas

Kategoria: Omahoito | 0

Suomen osteoporoosiyhdistyksen omahoito-opas julkistetiin valtakunnallisilla Osteoporoosin opinto- ja virkistyspäivillämme Heinolassa 13-14.6.2019. Opas täyttää sitä tiedontarvetta osteoporoosin omahoidosta, jota harva tänä päivänä saa virallisen terveydenhuoltojärjestelmämme terveyskeskuksissa ja sairaaloissa. Omahoito on osteoporoosin ja osteoporoosimurtumien ehkäisyä ja hoitoa. Luulääkehoitokaan ei onnistu täysimääräisesti ilman … Näytä kokonaan

Omahoito on osteoporoosin tehokasta hoitoa ja myös edellytys luulääkehoidonkin onnistumiselle

Kategoria: Ajankohtaista, Omahoito, Uutiset | 0

Yhdistyksemme on tietoisesti panostanut jo vuosia osteopeniaa ja osteoporoosia potevien suomalaisten omahoitotiedon lisäämiseen. Huomaa tässä yhteydessä, että omahoito on myös tärkeää osteoporoosin ja osteoporoosimurtumien ehkäisyä. Esimerkkeinä yhdistyksemme omahoidon edistämistoimista ovat mm yhdistyksemme www sivujen luustoinfo-osio, Heinolan vuotuiset opinto- ja virkistyspäivät, … Näytä kokonaan

JÄLLEEN ONNISTUNEET OSTEOPOROOSIN OPINTO- JA VIRKISTYSPÄIVÄT HEINOLASSA

Tämän vuoden Opinto- ja virkistyspäiville osallistui ennätykselliset 77 osanottajaa. Osanottajat tulevat vuosi vuoden jälkeen yhä laajemmalti eri puolilta Suomea, tänä vuonna miltei jokaisesta yhdistyksestä. Mielenkiinto Suomen Osteoporoosiyhdistyksen järjestämiä Opinto- ja virkistyspäiviä kohtaan on kasvanut        ja näyttää kasvavan … Näytä kokonaan