KEVÄÄN 2022 WEBINAARILUENNOT JA VERTAISTUKITAPAAMISET

Kategoria: Ajankohtaista, Uutiset | 0

Korona-aikana ei voitu eikä voida toistaiseksi järjestää yleisöluentoja eikä muitakaan kokoontumisia. Siksi yhdistyksemme järjesti viime vuonna 7 yleisöluentoa internetin välityksellä. Niihin osallistui 430 tyytyväistä jäsentämme. Yhdistys järjesti netin välityksellä myös kaksi vertaistukitapaamista, joihin osallistui 27 tyytyväistä jäsentä.

Internet (teams) tiedon jakamis-ja viestintävälineenä osoittautui ylivoimaiseksi yhteydenpitovälineeksi jäsenistöön ja jäsenistön kesken: Luentoihin ja vertaistukitapaamisiin voi osallistua mistä päin tahansa Suomea, ei tarvitse matkustaa ja käyttää aikaa matkusteluun. Osallistuminen tapaamisiin oli mahdollista internetin (teams) välityksellä asuipa jäsen Helsingissä tai Utsjoella tai oli mökillä, kotona tai ulkomailla. Internet (teams) tarjosi jokaiselle jäsenelle tilaisuuden kuulla maamme parhaita luusto- ja osteoporoosiasiantuntijoita, esittää heille kysymyksiä ja osallistua keskusteluun. Kuvaruudulla näki luennoitsijan, kysymysten tekijät ja muut puheenvuorojen käyttäjät. Kyse on uudesta ja ennenäkemättömästä mahdollisuudesta ja tekniikasta yhteydenpitoon ja viestintään. Siksi yhdistyksemme hallitus päätti jatkaa ja kehittää luentoja ja vertaistukitapaamisia, viestintää ja yhteydenpitoa edelleen internetin (teams)välityksellä.

Yhdistyksemme on järjestänyt ja järjestää tämän kevään aikana jäsenilleen seuraavat osteoporoosiwe-binaarit ja vertaistukitapaamiset:

Webinaari A: ” Osteoporoosin omahoito,osa 2” luennoitsijana erikoislääkäri Olli Simonen 18.1 klo 18

Webinaari B:” Osteoporoosin luulääkehoito” luennoitsijana professori Marjo Tuppurainen 16.2 klo 19

Webinaari C: ” Sekundaariset osteoporoosit” luennoitsija erikoislääkäri Ari Rosenvall 15.3. klo 14

Webinaari D ” Muistisairauksien ehkäisy” luennoitsija geriatrian professori Timo Strandberg 28.4 klo 18

Webinaari E: aihe ja ajankohta toukokuussa vielä auki.

Vertaistukitapaaminen tiistaina 1.2.2022 klo 17-18.30

Vertaistukitapaaminen tiistaina 26.4.2022 klo 17-18.30

Vertaistukitapaamisissa keskustellaan ja pohditaan osteoporoosiasioita osallistujien omien kokemusten pohjalta. Keskustelua johdattelee sihteerimme Salme Komonen ja hallituksemme emeritus jäsen Jouko Numminen, joka on vertaistukijana rohkaissut monena kesänä osteoporoosin opinto- ja virkistyspäivien osallistujia kertomalla omista osteoporoosi-kokemuksistaan. Paikalla on myös alan ammattilainen vastaa-massa kysymyksiin.

Jäsenten ei tarvitse enää ilmoittautua etukäteen edellä mainittuihin luentoihin ja tapaamisiin,sillä kaikille sähköpostiosoitteensa ilmoittaneille jäsenille lähetetään sähköpostitse kutsu ja liittymislinkki kaikkiin webinaareihin ja vertaistukitapaamisiin viimeistään kahta päivää ennen tilaisuuden alkua. Linkkiä napsautta-malla/klikkaamalla pääset suoraan webinaariluennoille ja vertaistukitapaamisiin. Jos et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi sihteerillemme tai et ole jäsen, mutta halukas osallistumaan luentowebinaariin, sinun on ilmoittauduttava erikseen kuhunkin tilaisuuteen sähköpostilla osoitteeseen: osteoporoosiyhdistyssuomen@gmail.com. Saat liittynmislinkin sähköpostiisi viimeistään päivää ennen luentoa. Ilmoitta viestissäsi nimesi, mahdollinen luusto/osteoporoosiyhdistyksesi ja webinaarin nimi, johon haluat osallistua.

Tietokonewebinaareja voi seurata tietokoneesi kuvaruudulta samanaikaisesti useampikin (2-3) henkilö. Jos Sinulla ei ole tietokonetta, internet yhteyttä tai sähköpostia, voit osallistua tapaamisiin lapsesi, naapurisi, sukulaisesi tai ystäväsi tietokoneen kautta. Ainoa, mitä tarvitset, on, että ilmoitat sähköpostiosoitteesi sihteerillemme osoitteeseen k.komonen@gmail.com ja muun sähköpostiosoitteen yhdistyksen sähköpostiosoitteeseen osteoporoosiyhdistyssuomen@gmail.com ilmoittautuessasi kuhunkin tapahtumaan erikseen.

TERVETULOA KAIKKI LUENTOAIHEISTA KIINNOSTUNEET KUULEMAAN, KYSYMÄÄN, KESKUSTELEMAAN JA OPPIMAAN KIINNOSTAVIA OSTEOPOROOSI JA TERVEYSASIOITA. (mukaan mahtuu 300 osallistujaa)